Reflektorfényben: Bella Katalin! Sötét Mesék - Villáminterjú

Egy interjúsorozat keretei között bemutatom nektek a Grimm: Sötét Mesék szerzőit. Harmadik beszélgetőpartnerem Bella Katalin, akinek A tizenharmadik testvér című novelláját olvashatjátok a válogatáskötetben. Mesél nekünk a novellájáról és jövőbeli terveiről is. Fogadjátok szeretettel a vele készült interjút!

Az elsők között írtál a kötetbe. A novellád már azelőtt létezett, hogy én beszálltam volna a projektbe. Emlékszel, hogyan kezdődött ez a Grimmes kötet történet?

Katalin: Egy felkéréssel kezdődött a novella története, ha jól emlékszem Bacsai Gábor ajánlotta a figyelmembe a lehetőséget. Mivel épp nem dolgoztam semmin, pont kapóra jött a dolog, mert az alap történet a mese kiválasztása után adott volt, nekem csak át kellett dolgoznom. Egy nyugodt estén kezdtem el az írást, majd miután elkészült elég sokat várakozott a fiókban a történet, míg megjelent. Aminek természetesen nagyon örülök.

Miért pont A tizenkét fivér című mesét választottad a novellád alapjául?

Katalin: Mindenképpen olyan mesét szerettem volna átdolgozni, ami addig számomra ismeretlen volt és ebben a történetben rögtön megláttam a potenciált. Bevallom, nemrég szerettem meg a fantasy műfajt, ezen belül kimondottan a középkori, kivégzéses, királyos-királynős vonulat fogott meg. A tizenkét fivér-ben pedig minden adott volt, hogy egy még sötétebb, még vészjóslóbb és véresebb történet bontakozzon ki belőle.

A mostoha karakterét egy ismert filmből merítetted? Elmesélnéd, ki ez és hogyan kapcsolódott össze benne ez a két történet?

Katalin: Ez elég vicces, mert tényleg egy filmbéli karakterről mintáztam Gizella karakterét, a Demóna (Maleficent) című alkotásból. A filmet nem néztem meg, csupán az Interneten láttam képeket Angelina Jolie-ról a fekete ruhájában és zavarba ejtő „szarvaival”. Az egész kisugárzása megfogott, majd később a novella írásakor ez a karakter észrevétlenül az elmémbe szivárgott, és azon kaptam magam, hogy kimondottan Angelina Jolie-ra írom a szereplőt. Az biztos, hogy ha valaha megfilmesítenék a történetet, neki kéne játszania Gizella szerepét. A fiát, Alfréd királyt pedig Liam Garrigan -ről mintáztam, aki Ken Follett A Katedrális című könyvéből készült filmsorozatban alakította Tamás fiát, Alfrédot.

Jelenleg dolgozol valamin? Mesélnél egy kicsit róla?

Katalin: Jelenleg egy új történeten dolgozom, ami inkább a horror műfajhoz áll közel. Számomra a jó történet kiötlése a legnehezebb, nagyon sokat elvetettem amiatt, mert laposnak találtam őket. Nehéz igazán meghökkentő csattanót írni. A történet főhőse egy teljesen átlagos, jelenkorban élő nő, aki a jóhiszeműsége miatt kerül enyhén szólva is meredek helyzetbe. Sodortatja magát az eseményekkel egészen odáig, hogy a menekülése, sőt az életben maradása is brutális tettek végrehajtásával lehetséges. Mindez a kegyetlenség távol áll tőle, míg be nem sétál egy „ragadozó” csapdájába. Viszonylag régen írtam már új novellát, ezzel a véres történettel szeretném visszahozni magam az írás világába.

Köszönöm az interjút, Kata!


Ha az interjú felkeltette a érdeklődésedet, a nyomtatott kötet itt szerezhető be: https://undergroundbolt.hu/termek/grimm-sotet-arnyak/

Az ekönyv pedig itt kapható: https://undergroundbolt.hu/termek/grimm-sotet-mesek-ekonyv/

Molyon is fent: https://moly.hu/konyvek/szilagyi-helena-szerk-grimm-sotet-mesek


Megjegyzések

Facebookon is!

Népszerű bejegyzések