Reflektorfényben: Bacsai Gábor! Sötét Mesék - Villáminterjú

Egy interjúsorozat keretei között bemutatom nektek a Grimm: Sötét Mesék szerzőit. Második áldozatom Bacsai Gábor, akinek három története is olvasható a könyvben, és neki köszönhetitek a pöpec kis könyvjelzőket. Mesél nekünk a novelláiról és jövőbeli terveiről is. Fogadjátok szeretettel a vele készült interjút!


Régóta a Porcelánszív Irodalmi Folyóirat alkotói közé tartozol. Mesélnél egy kicsit az olvasóknak arról, hogyan született meg a kötet ötlete?

Gábor: Hosszú utat járt be az ötlet a megvalósulásig, mert a kötet koncepciója már akkor tervben volt, amikor csatlakoztam a Porcelánszívűekhez. Én csak alkalmanként rásegítettem a dologra, ötleteltem vele kapcsolatban.

Három mesefeldolgozásod is szerepel a kötetben. Miért pont erre a három mesére esett a választásod?

Gábor: A hamleni patkányfogót mindenképpen meg akartam írni, mert azt egy nagyon erős alapnak éreztem. Tegyünk azért hozzá, hogy első körben csak egy novelláról volt szó, majd ahogy kialakult a világunk, jött a többi. A második egyértelműen a Piroskás lett, mert ugye ott aktívan megjelent a vadász... A harmadikat nehezen sikerült kiválasztani, de végül megkedveltem a bukott királyt.

Megalkottál egy karaktert, akit egyszerűen csak Vadásznak hívsz, aki több novellában is felbukkan. Honnan ihletődtél hozzá?

Gábor: Az ötlet nem teljesen saját, mert a barátaimmal írt posztapok sorozatban tűnt fel a karakter. Én csak kölcsönvettem, fantasyre formáltam és egy kis witchert kevertem hozzá. Meglepetésemre kiválóan működött az új környezetben is.


A három novella közül melyik áll hozzád a legközelebb? Miért?

Gábor: Talán az első, a patkányfogó. Az hánykolódott a fejemben a legtöbbet és annak volt a legkeservesebb útja a gondolattól a megvalósulásig. Elég sok utána járást is igényelt a szilénuszok mondaköre, világa.

Jelenleg dolgozol valamin? Mesélnél egy kicsit róla?

Gábor: Igazából mindig a szabadidő kontra hangulat dönti el az íráskedvem. Sajnos jelenleg változó ütemben írok, mert egy nagyobb költözés után vagyunk. Most, hogy a felújítások a végén járnak több időm van írni. Egy gazdálkodós weird/horror jellegű történetet fejeztem be, és egy posztapok világbeli kezdtem. Ezen kívül egy vicces fantasy sorozat is készülőben van, a kötet egyharmada már kész, de a többi még várat magára. 


Köszönöm az interjút, Gábor!


Ha az interjú felkeltette a érdeklődésedet, a nyomtatott kötet itt szerezhető be: https://undergroundbolt.hu/termek/grimm-sotet-arnyak/

Az ekönyv pedig itt kapható: https://undergroundbolt.hu/termek/grimm-sotet-mesek-ekonyv/

Molyon is fent van: https://moly.hu/konyvek/szilagyi-helena-szerk-grimm-sotet-mesek




Megjegyzések

Facebookon is!

Népszerű bejegyzések