Érvényesülés vagy izzadságszag?

Az örök kérdés: A siker titka a szándék állhatatossága VS. lehetőségeidhez mérten alakítsd vágyaid. Merjünk-e nagyot álmodni és kitartani mellette, vagy kössünk kompromisszumot, érjük be a kevesebbel? Mi a helyes? Mi a jó?

Mindenki "nagydobásra" készül. A Tagrazartszemmel.hu riportokat készít a nézettség és a Goldenblog.hu szavazatok érdekében, a Queer Kiadó egy híres szerzőt keres, aki növelné a presztízsünket, én pedig igyekszem terjeszteni a regénykémet. Nem vártam több ezres eladásokat, de még a tizesszámjegyek elérése is nehézkes manapság... 

A könyvpiac nehéz dió, főleg, hogy egyre kisebb.


Izgatott vagyok és egyben csalódott is. Izgatott, mert végre elkészült egy régóta tervezett interjúm ANAMIval, amely rögtön két nyelven is megjelent. Zsolt, a főszerkesztő elvolt ájulva, neki nagyon bejött, a lájkokból is ez derült ki, illetve nem mellesleg ANAMI kedvet kapott általa, hogy csatlakozzon kis csapatunkhoz. Ha nektek is tetszik, ne habozzatok osztani, lájkolni, továbbá szavazni ránk a GoldenBlogon. Az EGO-kategóriába soroltak minket, ami egy kicsit szerénytelenül hangzik, de higgyétek el, nem ezért lettünk odapakolva, mert mindenkinek hatalmas arca. lenne a csapatban. Csak tudjuk, mit akarunk. Én is igyekszem, jelenleg is két félkész interjú van a tarsolyomban!

Tegnap a Queer Kiadóval is összecsüccsentünk egy brainstormingra. Sok újítást tervezünk, főképp a szerzők érdekében, hogy többet kapjanak és többet adhassanak. Ideje lenne felnőnünk a nagyokhoz, bár a az a gond, hogy nehéz. A könyvterjesztők és könyves boltok nagyon sokat lekanyarítanak az árusításáért, a Posta sem olcsó már manapság, hogy egyenesen a honlapunkról megérné megvásárolnia  termékeket. De egyre okosodunk, fejlődünk, így remélhetőleg, az ősz beköszöntével kicsit feljebb tornászhatjuk magunkat a ranglistán. 

A tollal.hun is nehéz napok elé nézünk. A főszerkesztőnk, Balázs nyaral, így ElizaBethre és rám hárult a feladat, hogy átjavítsunk, megszerkesszünk és beidőzítsünk minden írást a honlapra. nem panaszkodom, Eliza sokat segít, meg ő viszi főképp, mivel én még csak most rázódom bele. Igyekszem a Queer könyveiről is egyre több ajánlót pakolni felfelé.

Végül pedig ejtsünk pár szót a kisregényemről, a Belső démonainkról. A lelkem vágya egy valódi, nyomtatásban is megjelenő regény, de ugyebár, arról lecsúsztam... egy párszor... és amikor összejött volna, a kiadó mondta be az unalmast. Na, sebaj. Szóval, most itt ez az E-könyv, ami elvileg hamarosan felváltja a nyomtatott verziót. nem is drága, az én drágaszágom 600-800Ft kerül. Attól függ, hogy tag vagy, avagy nem. Ami nem sok. Viszont átutalással megy a dolog, ami szintén Posta-effektus, mivel így plusz költségbe kerül a hozzájutás. Ördögi kör. Mellesleg egy jó marketing is kellene, amit már fontolgatok. Elvileg az Élő Költőknek vannak értékesítőik, én is jelentkeztem, de még egy könyvet sem tudtam eladni, sőt... Én vettem vagy hármat, hogy ajánlót tudjak róluk írni, vagy hogy megnézhessem, melyik írásommal kerültem bele. Ez megy itt kis kiadóknál, a szerzők egymás könyveit veszik, vagy még azt se... Na meg persze a család. Ők is beszállnak pár vásárlással, ha épp nincs nagyon gondjuk, esetlen nem rágódnak az agyagiak miatt. Szóval nehéz kitörni, én csak tudom, mivel 7-8 regényem is vegetál a merevlemezen... Ez felvett egy újabb kérdést, ami már távol álla  reklámipartól és a kiadói versengéstől:

Jó akarok lenni. Irodalmilag értékes. Szórakoztató. Érthető. Lehet-e? Vagyok-e? Mert gyakran a szórakoztató és érthető szöveg szöges ellentétben áll az értékessel. Melyik vagyok? Vagy egyik sem? Nem tudom. 

Na ja... meg nem ártana egy nyamvadt ajánló a kisregényemhez, mert ugye, eddig az nem készült. Nekem nem, másnak igen. Ez is egy jel. Egy elszomorító jel. Így hogyan érvényesüljek? Ha fentebb megnézitek, ez mindenütt így van. 

Támogatók kellenek, jó tervek és életképes megoldások, mert különben izzadságszagú lesz minden... 

Megjegyzések

Facebookon is!

Népszerű bejegyzések