Az ihlet átka: a kukorékolás, helyzet jelentés

Saját készítésű borítóterv
Nem vedlettem rögtön át kakassá - különös is lenne, max egy transzvesztita szárnyassá tudnék avanzsálni -, helyesebb lenne úgy írnom, hogy rám tört a bagoly-kór. Nem mintha nem lettem volna mindig későn fekvő, de volt már eset, amikor reggel hétig írtam. Na igen, jelenleg is hasonló a helyzet.
Jelenleg van 3 félkész regényem - azokon sem ártana dolgoznom -, de a nyakamon van pár novellapályázat is, amire szeretnék jelentkezni. A gnóm kötetmorzsák a következők: 




- Egy ifjúsági regény, ami a kamasz zenészek életéről, identitás kereséséről és szociális életéről, magyarán a szerelemről, a barátságról és "mi leszek, ha nagy leszek?" kérdésköréről szól. Címe: Ahol a part szakad... Ne röhögjetek, mert már lassan öt esztendeje írom. Szégyen, de az utolsó két fejezet hiányzik csak, mégis már évek óta csak ülök rajta, így nem haladok vele. Na igen, közbejött egy másik projekt...

- a bizonyos másik regény A táltosok öröksége címet viseli. Ez egy gigászi sztori, négy kötetes monstrum, ami egynek indult, aztán három lett, végül most a negyedik részét írom, mert a harmadik túl hosszú lett volna így. Ez sok műfajt elegyít: fiatal felnőtteknek szól főként, fantasy, történelmi, horror, de romantikus is. Mikor hogy. Már a gimiben el kezdtem tervezgetni a szereplőket, meg a cselekményt, de akkor még 3-4 másik regényem volt, amit folyamatosan írtam, így nem akartam felelőtlenül belevágni. Egyénként is egy komolyabb hangvételű, bonyolultabb sztori lévén, még nem is voltam felnőve a feladathoz. Talán még ma sem... Szó, mi szó: neki kéne esni, és azt a 6-7 fejezetet hozzábiggyeszteni, hogy a finisbe érjek.

- majd a hirtelen támadt szívszerelmem, a Diabolika. Még több szál, még több főszereplő, egészen kitalált világ, eseménydúsabb leírás. Az elején tartok nagyon, kb. ötven oldalt haladtam eddig, de ez már egy minőségi lépés. Kicsit posztapokaliptikus, kicsit fantasy, kicsit horror, icirit még a romantikus ágat is benne hagyta. Csak elvesztettem a fonalat, mert másfél éve bele se szagoltam... Pedig aztán hajnaloztam jó párszor miatta, nem úgy, mint a vizsgáim miatt.

Hogy miért maradtam el ezekkel? Mert bekattantam, és előkívánkozott belőlem a magamutogatás ösztöne. Igen, a pályázatokra görcsöltem. Lett is eredménye, pozitív és negatív is, tanultam és sírtam, nevettem és önbizalmat szedtem magamra, aztán mostanában kezdek visszatérni a rendes kerékvágásba. A sulinak vége, ergo van időm, a bizonyítási vágyam csöppet apadt, ezért a novellákon kívül másra is tudok fókuszálni. 
Hogy jelenleg mi a pálya pontosan? Hát, hmm... Íme az egyenleg:

Pályázat beadva: 
Ad Astra Kiadó - A táltosok öröksége 1. kötet (esélytelenek nyugalmával várom a fejleményeket)
Jeladás - Queer Kiadó - 3 novella (majd meglátjuk, pár óra múlva eredményhirdetés. Hajrá-hajrá mindenki!)
Édesanya Szépíró - Rengeteg pályázat, belterjes populáció, csak a lelkiismeretem megnyugtatása végett adtam be egy szószösszenetet
Legyen élmény az életed - Jópofa pályázat, amibe jól bele is rondítottam, mert egy olyan rövid prózát küldtem, ami túlságosan valós és lesújtó, szerintem. Egy szerelmi csalódásom összefoglalása. Fuck yeah! De legalább kiélhetem kritizáló énemet, kicsit lektorálhatom és pontozhatom a többiek műveit is.
Különleges gyerek meseíró pályázat - Nem értek a 4-8 évesek nyelvén, így egy kicsit idősebb korosztályt céloztam, ergo itt sem várhatok nagy babérokra. 
Kortárs női hangok - beadva két mű, de olyan szinten ledorgáltak pár hete, amiért meg mertem kérdezni, hogy beérkezett-e hozzájuk a pályázatom, hogy ihaj. 

Most végignézve ezeken... Hm... Termékenységem határtalan, esélyeim csekélyek. De a részvétel a fontos, nem igaz? Csakhogy így előre is vigasztaljam magam már egy cafatokra rágott közhellyel.

Kitűzött célok:
- végre érvényes pályázatot beküldeni (lehetőleg kettőt is) az LFG.hu fantasy pályázatára. ötletek a tárban, már csak erő kéne az alkotáshoz.
- Talán a JAKnak (József Attila Kör) írni egyet a hajléktalanokról, de erre már csak pár napom van, és hiába járok a rendezvényeikre néha és állnak kapcsolatban a Queer Kiadóval, engem szerintem nem kamálnak. A múltkor még az eredmény hirdetésről is csak engem felejtettek el értesíteni. A kedven érzésem a mellőzöttség oroszlán révén (tömény irónia, akasztófa humor és társaik).
- A Belső démonaink renoválása, ezt szánom az ÉKKnál (Élő Költők Könyvklub) E-könyvnek. Rövid, filozofikus, depresszív, identitás zavaros, fiatalokról szóló kisregényem még négy évvel ezelőttről. Az érettségire készülés minden frusztrációját belevittem. Nyami.

Szerintem pár óra, és újra jelentkezem. ;) Addig is kellemes, tevékeny napot!

Megjegyzések

Facebookon is!

Népszerű bejegyzések