Reflektorfényben: Sebastian Norano! GRIMM: Sötét Mesék - Villáminterjú

Az interjúsorozat utolsó előtti interjúalanya érkezik: ő Sebastian Norano. Ha a neve nem ismerős, nem meglepő, hiszen az író ezen az álnéven most jelentkezett először, így nyugodtan nevezhetjük a Grimm-kötetet akár a debütálásának is.

Hogyan került Sebastian Norano a kötetbe?

Valóban nem egyszerűen. Eredetileg a régi nevemen futott volna, és csak az utolsó pillanatban változtattam meg ezt a döntést. Mondhatjuk, hogy épp a kötet kedvéért hoztam létre ezt a nevet. Bár korábban is terveztem, de végül a Grimm-kötet vett rá, hogy végül döntsek.

Miért pont az Az ezerbőrből varrott ruha című mesére esett a választásod?

Nagyon sok mesét átnéztem. Olyat szerettem volna, ami kevésbé ismert. Az „Ezer bőrből varrott ruha” címe megfogott, és beindította a fantáziámat. Maga a történet kevésbé tetszett, kicsit két gyerekkorból jól ismert mese a Rigócsőr királyfi és a Só keverékének éreztem. Viszont volt egy eleme, ami nagyon megdöbbentett, és sehogy sem tudtam túllépni rajta. A vérfertőző házasság. Sokat olvastam utána a Grimm fivéreknek, és az akkori mesekultúrának, és ezt az elemet sehogy sem tudtam hova tenni magamban. Gondoltam, ezzel érdemes kezdeni valamit, és kifejezetten alkalmasnak éreztem egy fantasy szál hozzászövésére. Csak hogy magyarázzam a magyarázhatatlant.


Mi az oka annak, hogy a már megszokott neved helyett most egy új írói álnéven publikáltad a történetet?

Sebastian Norano, és a mű is egy tőlem szokatlan stílust és hangvételt képvisel. Sokkal több és karakteresebben jelenik meg néhány olyan elem, mint a brutalitás, a szexualitás, a horror. A korábbi alkotásaim ezeket mellőzték, vagy csak elnagyoltan ábrázolták, ezért döntöttem úgy, hogy szétválasztom őket, és nevet váltok, ha ilyet írok.

Ezek szerint tervezel-e ezen az álnéven további műveket publikálni?

Igen, hamarosan. Már az utolsó simítások vannak csak hátra egy misztikus-horror-krimi regényen, és tervben van még két hasonló történet.

Mesélnél róla néhány szóban?

Ha azt mondom, hogy a főhős egy brutális sorozatgyilkos után nyomoz, akkor sablonosnak tűnik ez a pokoli játszma. Hogy mitől különleges, azt elmondva, elspoilerezném a legjobb részt. Így jobb, ha csak annyit mondok, hogy amíg a történet egyik része a modern, mai világban játszódik, addig egy másik része egyenesen a pokolban.

Köszönöm az interjút, Sebastian!



Ha az interjú felkeltette a érdeklődésedet, a nyomtatott kötet itt szerezhető be: https://undergroundbolt.hu/termek/grimm-sotet-arnyak/

Az ekönyv pedig itt kapható: https://undergroundbolt.hu/termek/grimm-sotet-mesek-ekonyv/

Molyon is fent: https://moly.hu/konyvek/szilagyi-helena-szerk-grimm-sotet-mesek



Megjegyzések

Facebookon is!

Népszerű bejegyzések