Reflektorfényben: Anita Boza! GRIMM: Sötét Mesék - Villáminterjú

Egy interjúsorozat keretei között bemutatom nektek a Grimm: Sötét Mesék szerzőit. Nyolcadik interjúalanyom Anita Boza többkötetes írónő, akinek Árnyak című novelláját olvashatjátok a válogatáskötetben. Mesél a kezdetekről, hogy miért éppen a Méhkirálynőt dolgozta fel, és a tervben lévő írásairól. Fogadjátok szeretettel a vele készült interjút!


Mi volt az első gondolatod, amikor felkértünk a kötetbe szerzőnek?

Anita: Meglepődtem és nagyon örültem, ugyanakkor el is bizonytalanodtam, mert a horror és a fantasy annak ellenére nem az én terepem, hogy nagyon szeretem mindkét zsánert.

Miért pont Méhkirálynő meséjét választottad? Hordoz valami többletjelentés, vagy jó emléket számodra ez a mese?

Anita: Nem volt kérdés számomra, hogy olyan mesét választok, ami állatvédelemmel kapcsolatos. Aki nyomon követi a munkásságomat, láthatja, hogy mindegyik regényemben és novellámban fontos szerepet kap az állatvédelem, a természetvédelem. Két mese között vaciláltam (Az erdei házikó és a Méhkirálynő), végül azért döntöttem a második mellett, mert a fiaim ezt szeretik jobban.

Két verzió is készült a történetből. Hozzád melyik áll közelebb?

Anita: Az első verzió egy modern kori urban fantasy, a második pedig az, ami végül a kötetbe került. Mindegyiket másért szeretem, mindegyiknek hasonló a mondanivalója. Nem kizárt, hogy az elsőből regényt írok valamikor.

Jelenleg dolgozol valamin? Mesélnél egy kicsit róla?

Anita: Jelenleg többféle dologgal is foglalkozom: az utolsó simításokat végezzük egy hamarosan megjelenő antológián, a címe: Függésben, realista novellákat tartalmaz, a szenvedélybetegségek ilyen-olyan formáihoz kapcsolódnak az írások.

Közben írom az új, romantikus regényemet, ami Angliában játszódik, egy méhész lány és egy régész fiú egymásra találásáról szól. Jól megizzasztanak, nehéz helyzetbe dobtam be őket, az eddigi regényeimtől eltérően kell felépítenem a szerelmi szálat és ez feladja a leckét, de nagyon élvezem.

És ha ez nem lenne elég, befejezésre vár a jamaicai vudus regényem is, amiből már nem sok van hátra, csak időt kéne szakítanom a lezárásra.

Köszönöm az interjút, Anita!




Ha az interjú felkeltette a érdeklődésedet, a nyomtatott kötet itt szerezhető be: https://undergroundbolt.hu/termek/grimm-sotet-arnyak/

Az ekönyv pedig itt kapható: https://undergroundbolt.hu/termek/grimm-sotet-mesek-ekonyv/

Molyon is fent: https://moly.hu/konyvek/szilagyi-helena-szerk-grimm-sotet-mesek



Megjegyzések

Facebookon is!

Népszerű bejegyzések