Reflektorfényben: Joung-Jung Róbert! GRIMM: Sötét Mesék - Villáminterjú

Egy interjúsorozat keretei között bemutatom nektek a Grimm: Sötét Mesék szerzőit. Kilencedik interjúalanyom Joung-Jung Róbert, akinek A palackba zárt szellem című novelláját olvashatjátok a válogatáskötetben. Mesél a kezdetekről, és a tervben lévő írásairól. Fogadjátok szeretettel a vele készült interjút!


Mi volt az első gondolatod, amikor felkértünk a kötetbe szerzőnek?

Róbert: Nem tudom ez íróként kinek természetes vagy sem, de valamiért engem is elért ez a kitűntetés, hogy ebbe a kötetbe is írhattam. Alapból egy nagyon behatárolt kör tud csak arról, hogy én tényleg írással is foglalkozom, így mindig meglepetésként tud érni egy ilyen megkeresés. Alapból ugye én egy olyan világgal foglalkozom, ami nagyon specifikus, és jelenleg társasjátékokat ölel körül a maga témakörében, így még ha régebben túl burjánzóan is foglalkoztam mindenféle írásokkal, egy ideje ez foglalt csak le. Amikor pedig ezt a kérést felém megfogalmazták, nem tudtam nemet mondani már csak azért sem, mert maga az ősrégi, nagyjából mindenki által ismert Grimm mesék egy új, sokkal sötétebb és betegebb felfogását hozta magával, aminek nem tudtam ellen állni.

Miért pont A palackba zárt szellem meséjét választottad? Hordoz valami többletjelentés, vagy jó emléket számodra ez a mese?

Róbert: A palackba zárt szellemet pont a semlegessége miatt választottam. Ez a mese számomra az akkori Grimm mondakörből teljesen kimaradt, de amikor elolvastam, magával ragadott. Mindig is a magányos mesélő szemszögét szerettem, amibe bele tudom helyezni az én általam elképzelt kérdésköröket, és amikor a felkérést megkaptam, nem is találhattam volna ennél jobbat. Maga a történet nagyon emlékeztet a saját életem sok sarkalatos pontjára, amikor kiszabadulva környezetedből kell tudni alkalmazkodni, persze nem ennyire elvontan :D

Maga a történet pedig pont ezért is fogott meg, mert annyira el lehet vonatkoztatni a hétköznapi elgondolásoktól, motivációktól azoknak a „hétköznapinak” vélt tényezőktől köszönhetően, hogy egy átlagos ember élete is teljesen más utat járhat be egy-két eltérő életet erősen befolyásoló tényező által. A Grimm mesék mindig is ebben nyújtottak tanulságot, azonban ezek az elmesélések ezt tovább fejtették, és még tudtak rajta csavarni nem keveset.

Jelenleg dolgozol valamin? Mesélnél egy kicsit róla?

Róbert: Én jelenleg is egy olyan világon dolgozom, ami nem jelent meg csak privát kiadásban, de a csapatunk által is képviselt társasjátékokban megtalálható. Ez egy olyan 17. századi világot ölel fel, amiben egy mai nyelvre fordítva „zombiapokalipszis” zajlik le, és mellette még a mágia is újra elszabadul a világban. Ez egy teljesen fantasy alapú világ, a maga kegyetlen sajátosságaival, rengeteg másik iróval átölelve a tényleges témát. A legfontosabb a kegyetlen és egyensúlyban tartott világkép, ahol semmi sem tud túl erős sem lenni, de a végletekig kitart az emberi lélek a túlélés érdekében. Mivel persze a világ mostanában társasjátékok köré koncentrálódik, eltér egy hétköznapi novelláskötet vagy regény tematikájától, fenn kell tartani egy olyan világképet, ami mégis konzisztens és egész marad, hosszútávon pedig nem ütközik saját magával.

Köszönöm az interjút, Róbert!




Ha az interjú felkeltette a érdeklődésedet, a nyomtatott kötet itt szerezhető be: https://undergroundbolt.hu/termek/grimm-sotet-arnyak/

Az ekönyv pedig itt kapható: https://undergroundbolt.hu/termek/grimm-sotet-mesek-ekonyv/

Molyon is fent: https://moly.hu/konyvek/szilagyi-helena-szerk-grimm-sotet-mesek



Megjegyzések

Facebookon is!

Népszerű bejegyzések