Reflektorfényben: Sütő Fanni! GRIMM: Sötét Mesék - Villáminterjú


Egy interjúsorozat keretei között bemutatom nektek a Grimm: Sötét Mesék szerzőit. Hatodik interjúalanyom Sütő Fanni, akinek a Hamukert című novellát köszönhetjük. Mesél arról, miért a Hamupipőke meséjét dolgozta fel, és arról is, mik a jövőbeli tervei. Fogadjátok szeretettel a vele készült interjút!


Az elsők között csatlakoztál a Grimm kötethez. Emlékszel, hogyan kezdődött az egész, mi volt az alapkoncepció?

Fanni: Szerencsém volt, mert már megvolt a történet angolul, csak le kellett fordítanom. Amikor megláttam a felhívást rögtön tudtam, hogy ezzel a történettel szeretnék bekerülni. A kreatív szakdolgozatom része volt a novella, nagyon szerettem volna másokkal is megosztani.

Miért pont Hamupipőke meséjét választottad? Hordoz valami többletjelentés, vagy jó emléket számodra ez a mese?

Fanni: A Hamupipőke történet mindig is nagyon fontos volt számomra. Gimiben több verset is írtam róla, mert nagyon bosszantott az a gondolat, hogy Hamupipőkének valaki másnak kell kiadnia magát ahhoz, hogy a herceg közelébe férkőzzön. Nagyon szeretem a szimbólumokat is, a tökhintót, az üvegcipőt, az éjfélkor megtörő varázst. 

Milyen zsánerekben alkotsz? A horror/fantasy világa mennyire áll közel hozzád?

Fanni: Mindenfélében, amiben a képzelet és a realitás keveredik: urban fantasy, mágikus realizmus, hasonlók. A horror világába rirkábban kirándulók, állítólag túl kedves vagyok hozzá. (Azt hiszem, tényleg )

Jelenleg dolgozol valamin? Mesélnél egy kicsit róla?

Fanni: Ruskó Eszter barátnőmmel zenés-verses estet szervezünk szeptember végére, már nagyon izgulok, rég olvastam fel élőben. Nyáron befejeztem az első angolnyelvű regényem, most azon töprengek, melyik folyamatban lévő történeten dolgozzak legközelebb. Alig várom a novembert és a Nanowrimot, hogy megint az írásnak szentelhessek egy hónapot.


Köszönöm az interjút, Fanni!


Ha az interjú felkeltette a érdeklődésedet, a nyomtatott kötet itt szerezhető be: https://undergroundbolt.hu/termek/grimm-sotet-arnyak/

Az ekönyv pedig itt kapható: https://undergroundbolt.hu/termek/grimm-sotet-mesek-/


Megjegyzések

Facebookon is!

Népszerű bejegyzések