2015. július 10., péntek

Portfólió és tervezőgrafika

A képi grafika közelebb áll a szívemhez, de mivel ma már minden gépekkel működik, nem igazán életképes ez az irányzat, legalábbis önmagában, maximum a képzőművészeti berkekben. Sokan azt hiszik, hogy a grafikus művész pedig sokkal inkább - főleg a mai igények mellett - nevezhetjük marketingesnek, hiszen a feladata, hogy terveivel, rajzaival, csomagolásaival a terméket kívánatossá és eladhatóvá tegye. A portfólió pedig az a kiadvány, amelybe összegyűjti egykori munkáit és önmagát is igyekszik eladni a munkaerő piacon.

A tervezőgrafikus sokrétű szakember, most a portfólióm (elfogadható) munkáin keresztül mutatom be, mi mindent csinál:

Plakátokat tervez:







Arculatokat talál ki:






Logót csinál:






Könyvborítókat készít:





Kiadványokat szerkeszt:






Internetes tartalmakat állít össze:




Illusztrációkat rajzol:



Termékcsomagolást tervez:






 És persze nem árt, ha rajzolni is tud több technikával:






Ezeken kívül nem árt ha ért webtervezéshez és a programozáshoz, hiszen a legtöbb terméket ma már interneten adják el, amihez pöpec weboldalat kell készíteni. Vagy ha nem ez, akkor pedig a 3D-s programokban kell jeleskednie. Ja, és ha nincs is jó nyomdász ismerőse, akkor vágnia kell a nyomdai folyamatokat, nehogy más kapjon kézbe, mint, amit kitalált. Tehát erre is igaz a mondás: jó pap holtig tanul! Persze nem kell elfelejteni azt sem, hogy cége válogatja, mennyi feladatot kap a grafikus. vannak helyek, ahol a tervezéstől a megvalósításig (design, programozás, nyomdai kivitelezés) ő lát el mindent, máshol csak elég ha elkészíti a skiccet, vagy pár illusztrációt készít egy reklámanyaghoz. Meg persze vannak szabadúszók is, de azok ritkán tudnak megélni ebből.