Van élet a halálvágy után is, avagy megjelenik a Reménysugár című regényem!

Tizenöt éve írtam ezt a történetemet.

Amikor nekivágtam, a főszereplővel  egyidős. Egy 11. osztályos gimnazista, tele félelmekkel és csalódással. Aztán felvettek egyetemre, és egyre többet megtudtam a pszichológiáról, önmagamról és a pszichés kórképekről. Aztán elkezdtem iskolapszichológusként dolgozni. Akkor megtudtam, mit tehet egy pszichológus, és milyen segítséget kaphat egy tanuló, milyen előítéletek élnek az emberek fejében, és milyen borzalmas körülmények között is élhetnek emberek. Aztán elkezdtem a klinikai szakpszichológus képzést, mellette folyamatosan a szakmámban dolgoztam, szülőkkel és gyerekekkel egyaránt, együtt megküzdöttünk belső démonokkal, leromboltunk láthatatlan falakat, új alapokra helyeztünk javíthatatlannak tűnő kapcsolatokat.

Nehéz szakma ez, és még nehezebb írni róla. Remélem, ha csak kicsit is, de sikerült ez, és így az iskolai bántalmazás, a depresszió és az öngyilkosság köré épült tabuk is szóba kerülhetnek, kicsit több nyilvánosságot nyernek.

Májusban megjelenik ekönyvben, de limitált példányszámban kapható lesz nyomtatott formában is. Ha szeretnél egyet, csapj le rá most akciósan: https://jekkelgabi.hu/termek/remenysugar/
Molyon is felteheted a váró-, és a kívánságlistádra: Reménysugár · Szilágyi Heléna · Könyv · Moly

FÜLSZÖVEG:

Bullying. Depresszió. Öngyilkosság.

Minek a remény, ha csak csalódás fogan belőle? Miatta lesz a testem a depresszió keltető verme – gondolja Hajnal, aki egy kórteremben tér magához. Azt hitte, a kísérletét siker koronázza, de a halál helyett az újrakezdés lehetősége kopogtat az ajtaján.

Egy kamaszokról szóló naplóregény nemcsak kamaszoknak!


Kiss-Nemes Veronika, családterapeuta, sportpszichológus előszava a kötethez

A depresszió több mint pillanatnyi rosszkedv, több mint átmeneti szomorúság. Mivel ismerem Szilágyi Heléna írói és pszichológusi munkásságát, nagy izgalommal fogtam bele Reménysugár című könyve előolvasásába. Tudtam, hogy csalódás nem fog érni, de rég ragadott magával ennyire egy könyv, rég csalt könnyeket a szemembe egy-egy írott történet. A klinikai szakpszichológus végzettséggel rendelkező írónő betekintést enged a gyakorlati munkába a tini kliens oldaláról. Finom, érzékletes ábrázolással mutatja be Hajnal negatív érzéseit, gondolatait, melyek elvezetnek az öngyilkossági próbálkozásig. A lány felépülése során a magyar társadalomban működő sztereotípiák egész sorával szembesülünk: rengeteg az üres, érzéketlen reakció, az értetlenség a lány környezetében. Hova vezethet a hosszú távú érzelmi magány? Miből ismerhető fel? Hogyan és ki orvosolhatja? Ki vagy mi lehet az utolsó reménysugár? 

Ajánlom ezt a könyvet azoknak a kamaszoknak, akik úgy érzik depressziósak, vagy akik úgy tapasztalják barátjuk, barátnőjük depressziós lehet, mivel olvasás során észrevétlenül megismerhetik a betegség összes jellegzetességét, pszichológiai ismereteik bővülnek a könyv végére. Hasznos olvasmány lehet pedagógusoknak, szülőknek megérteni egy depressziós kamasz lelki világát, szenvedését. A jelenlegi iskolapszichológusi munka nehézségeivel és fontosságával is találkozhatunk a regényben.



Megjegyzések

Facebookon is!

Népszerű bejegyzések