A karantén margója

A járványügyi helyzet a lakásunkba zárt minket, amit mindenki másképp viselt. Sokan szorongtak, féltek a járványtól, a többi embertől. A bizonytalanság senkinek nem tesz jót. Munkahelyek szűntek meg, hónapokig nem találkozhattunk rokonokkal és barátokkal. Ez egy rendkívüli állapot volt, új megküzdési eszközöket és új tevékenységeket kellett mobilizálni, kitalálni, hogy folytatni tudjuk az életünket, alkalmazkodjunk ehhez az új világrendhez. Be kell állnia az embernek egy új menetrendre, meg kell találnia a rendszert a káoszban, ami hirtelen rászakadt.

A megküzdés egy remek eszköze a szublimáció, vagyis az alkotás. Én ebbe menekültem. Tulajdonképpen már vágytam is egy kis pihenőre, a több képzés és munkahely lefárasztott, így talán nem is menekülés a legjobb szó erre, hanem a szabadság. 


Sikerült az, ami már évek óta nem, hogy írtam egy új regényt és nem is akárhogyan. Öt hét alatt befejeztem, ilyen még nem történt, két kéziratom van, amit 4 hónap alatt be tudtam fejezni (a Reménysugár és A négyek), a többivel általában éveket vesződtem. Sok még ma sem készült el teljesen. Az új mű címe: Kékvérűek, egy fantasy történet. Szinte mindennap írtam hozzá, volt, hogy csak két oldalt, máskor hetet is. Folyamatosan terveztem, az újabb jeleneteken és fordulatokon gondolkodtam, így nem maradt idő a pánikra, amit az internet és a média ontott magából. Figyelemelterelésnek szuper volt, és még boldoggá is tett. Nagyszerű érzés, amikor az ember valami újat tud alkotni, az pedig még jobb, amikor képes azt be is fejezni. Hamarosan hozok egy rövid ízelítőt belőle!

Egy új novellám is született, de azt egy pályázatra szánom, ezért majd csak később teszem közzé. Ez egy sci-fi írás.

Más rekordot is döntöttem ám! Az elmúlt időszakban a homeoffice mellett sikerült több időt szakítanom a rajzolásra is. Hihetetlen, hogyha a mindennapok forgatagából kivesszük azt a rengeteg idő, amit utazással töltünk, (ami esetemben olykor napi 3-4 órát is kitett), hihetetlen, mennyi ideje szabadul fel az embernek! Egy ismerősöm novellaszereplőjét és több karakteremet megrajzoltam, megfestettem. Párat itt megosztok veletek:





Olvasásra is maradt időm, több regényt is kivégeztem, bár az elején azt hittem, többet haladok. Régebben utazás közben olvastam a legtöbbet, ám ez most kiesett. Új helyet kellett találni az olvasásnak is, amely gyakran az álmatlan éjszakákra maradt, vagy az alkotások közötti pihenőkben kerítettem rá sort. A Lendület Magazin virtuális hasábjaira ennek ellenére sikerült pár új könyvajánlót írnom.

Remélem, azért másnak is sikerült is a helyzetből pozitívumot kihozni!
Ti mivel töltöttétek ki a kényszerpihenőt?


Megjegyzések

Facebookon is!

Népszerű bejegyzések