2021 - tervek és fogadalmak


Pár napja közzétett blogbejegyzésemben már leírtam, mik történtek velem 2020-ban. Ezúttal arra térnék ki, hogy milyen megvalósításra váró terveim vannak az új évben főképp az írással kapcsolatban. Magánéleti terveim is vannak bőven, de még minden képlékeny, nem szeretnék semmit sem elkiabálni előre.

Tehát az írás.

Az elmúlt években, főleg mióta beléptem a munka világába, leginkább a korábban megkezdett kézirataimat és a régiek javítgatását csináltam, illetve pár pályázati novellát írtam meg.  Az írás elvesztette a varázsát, mert úgy éreztem, egy évtizede csak egy időrabló szélmalomharc az egész. Csináltam, mert mindig is ez volt a hobbim és csináltam, mert átkozottul sok energiát fektettem már bele, nem akartam veszni hagyni.

2020-ban döntöttem úgy, hogy tulajdonképpen már szinte mindent megtettem, amit az én szintemen megtehetek és elengedtem az egészet, és újra csak azért írtam, mert élveztem, hogy a sok bennem formálódó történetet megvalósítsam és már nem érdekeltek a kritikák, a fejemben visszhangzó becsmérlő és lehurrogó hangok, amik az elmúlt éveimet kitöltötték. Mert így volt. Úgy éreztem, a sok sikertelen pályázat és iróiskolai tapasztalat csak még inkább abba az irányba sodort, ami elvette a lelkesedésem és csak a hibáimat láttam minden írásomban. A közösségi médiában, a különböző csoportokban is csak azt éreztem, főleg a fantasztikumot írók és olvasók posztjai, bejegyzései alapján, hogy ássa el magát mindenki, aki felkészületlenül, vagy merő szenvedélyből próbálkozik az írással. Aki mégis így tett, azt megszégyenítették. Lehet én vagyok túlérzékeny, de nekem erre az egészre nincs szükségem. Ha lehet, kerülöm a konfliktusokat. Ennek hatására még a saját írói oldalamat is csak nagyon ritkán frissítettem.

Nehezen, de félretettem mindezt, és megírtam azokat a történeteket, amikhez nem volt önbizalmam, belevágtam több zsánerbe is, hogy kipróbáljam magam. Így született meg a Kékvérűek is, így álltam neki A tó a víz partján és A Fényország úrnője kézirat megírásának is. A 2021-es terveim első része ezekkel a kéziratokkal kapcsolatosak. Nem a kiadatásukkal, vagy a kiadók hajkurászával akarom rabolni a saját időmet, hanem pusztán az a célom, hogy befejezzem és bétáztassam őket, és ha kell, átírjam újra és újra ezeket.

Egy új ötlet is megfogant bennem még a tavalyi nyári szünet alatt, amelynek több munkacímet is adtam (Árvák menedéke, Második esély, jelenleg a Testvérek a halálban cím tetszik a legjobban). Ez egy misztikus thriller lesz, ha végre minden részletét kitaláltam és nekiállok megírni, de az elejét és a főbb fordulópontokat már nagyjából kiokoskodtam.

A pályázatok eredményeit előre nem tudhatom, ezért arról a terveimről számolok be, amelyek többségében rajtam múlnak. Ilyen az évek óta készülő Porcelánszív projekt, amit pár íróbarátommal dédelgetünk. Bár az irodalmi folyóirat oldala haldoklik, többen elhagyták a csapatot, a megmaradt tagokkal dolgozunk egy köteten. Az ötlet még a szerkesztőségbe érkezésem előtt született, de csak 2018 végén értük el azt a szintet, hogy ténylegesen összeállítsunk egy kötetnyi novellát saját és író ismerőseink írásaiból. A körülbelül 20 írást magába foglaló kötet címe nem más, mint GRIMM - A sötétség meséi. Ebben három eddig máshol nem megjelent novellám: Fehér kígyó, Az anyai szeretet és a Bérgyilkos tanya fog szerepelni, valamint az illusztrációk, amelyeket minden novellához külön készítettem. Jelenleg a korrektúra, a borítókészítés és a kiadókeresés fázisában vagyunk.

A tavalyi kedvenc illusztrációim, ezek közül pár a GRIMM kötetben is szerepelni fog

Továbbá decemberben felkértek egy novella megírására egy romantikus/erotikus antológiához. Ezt is mindenképp megírom az év első felében, de valószínűleg valamelyik fantasztikus zsáneren belül szeretném ezt véghez vinni. A szimpla romantikus történetek már annyira nem vonzanak.

És utoljára: 2020 őszén úgy döntöttem, hogyha sikerül az államvizsgám, újra előkapom A táltosok öröksége sorozatomat is a laptopom "poros" mappájából, és vagy egy írói kurzus keretein belül, vagy egy szerkesztő segítségével átdolgozom. Rengeteg bétát megjárt, többen jelezték már, hogy a történet háttere egyedi és jó, így igazából a szereplőkön és a dramaturgiai íven kellene dolgozni, hogy olvashatóvá váljon. Ez az utolsó tervem, bár ez inkább a bónusz, mert anyagi vonzata is van és még nem tudom, hogy fog alakulni 2021. Ám az első öt tétel az alábbi listán az újévi fogadalmam részeit képezik.



Összefoglalva:


1. A tó a víz partján folytatása (sci-fi; jelenleg 73 oldal, 271 488 karakter)

2. A Fényország Úrnője folytatása (urban fantasy; jelenleg 63 oldal; 223 189 karakter)

3. GRIMM - A sötétség meséi antológia kiadása (horror, dark fantasy; Árnyak hangja)

4. Egy erotikus novella megírása

5. Testvérek a halálban elkezdése (misztikus thriller, jelenleg még csak tervben)

+1. A táltosok öröksége sorozatom átszerkesztése


Megjegyzések

Facebookon is!

Népszerű bejegyzések